“מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו” – בטחון המדינה לנוכח חג הסוכות והצורך באחדות עמנו

תושבים יקרים,

 

נאמר במקורות בנבואות של הנביא ישעיהו (ישעיהו מט ז) כי “מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו”. לנוכח חג סוכות והצורך באחדות, הרי למרבה הצער אנו עדים שוב ושוב לתופעה זו הן ברמה הלאומית והן ברמה האישית.

להווי ידוע כי הוגשה עתירה נגד מינויו של אלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ”ל. כמו כן באה התבטאות חריפה ביותר מצד אחד משרי הממשלה נגד המינוי וזו פעם ראשונה בה מינוי אינו עובר פה אחד ומתחיל ללא קונצנזוס. לכן, ראינו לנכון חובה וזכות ציבורית כאחד לפנות לכבוד בית המשפט העליון להצטרף כצד לעתירה הנ”ל ולהביע קול עמדה ושופר לציבור במגמה לדחות העתירה ולתמוך במינוי הרמטכ”ל – חייל “מספר אחד” של מדינת ישראל.

מטרת העתירה הינה לתקוע טריז בהליכי מינוי ראש מטה כללי אשר אושר על ידי שר הבטחון ועל ידי כל ממשלת ישראל, למעט אחד, וכי מדובר בעתירה מקוממת ומרהיבת עוז – אשר יש בה כדי להוציא לעז על צבא הגנה לישראל ועל העומד בראשו, אשר עלולה לפגוע חלילה במורל ולרפות ידי מי שעושים מלאכתם נאמנה בהגנה על בטחון ישראל. אין להשלים, כך העלנו בטיעוננו, עם ניסיון להכפיש גיבור ישראל, בעל ניסיון עתיר שנים בצה”ל, אשר בין יתר תפקידיו כיהן כאלוף פיקוד דרום, כמפקד אוגדת עזה וכמפקד שייטת 13 ונתן את מירב ומיטב שנותיו לביטחון ישראל תוך שימוש לרעה בהליכים שיפוטיים.

כמו כן ראינו, בכל הענווה, חובה וזכות ציבורית כאחד לפנות בעניין נוסף לכבוד בית משפט בעניינה של גב’ ענת קם אשר במשפטה מתגבשת עסקת טיעון אשר כשלעצמה מהווה פגיעה בבטחון המדינה ומעבירה מסר שלילי חמור וחלילה לתמריץ לאחרים לנהוג כן . כ”ידידי בית משפט”. הבענו עמדה נחושה לפיה אין להתעלם מהמעשה החמור עד מאד והפוטנציאל של פגיעה חמורה וקשה בבטחון המדינה הטמונה בו שכן הדעת לא נותנת שחיילת ששרתה בצבא הגנה לישראל באופן שיטתי מאסיבי לאורך זמן תוך מעילה באמון שנתנו בה המערכת, מפקדיה חבריה עשתה מעשים חמורים, הוציאה מידע סודי והעבירה לעיתונאי מתוך אינטרס אישי כדי להתקדם בעתיד.

עסקת הטיעון המתגבשת היא לעג לאינטרס הציבורי, פגיעה בשלטון החוק ופרס לנאשמת אשר לפי הנטען הפרה את החוק בכלל ותוך פגיעה חמורה וזלזול בבטחון המדינה בפרט. עסקת הטיעון הינה, לטעמנו, מינורית ובלתי פרופורציונאלית למעשים החמורים ויחד עם מעצר בית מעבירה מסר שלילי ועידוד לעבריינות בכלל ועבריינות בטחונית בפרט ובקשנו מכבוד בית משפט שלא לכבד את עסקת הטיעון.

אנו רואים משנה תוקף לפנייה זו דווקא ערב חג סוכות אשר מסמל את הארעיות והזמניות של עם ישראל הן ברמה הלאומית והן ברמה האישית – והצורך בעמידה איתנה לביצור וחיזוק מעמדה הביטחוני חברתי כלכלי של עם ישראל. חג הסוכות קרוי גם “חג האסיף” בה האדם אוסף את היבול החקלאי ונהנה מפרי עמלו. דווקא בתקופת שפע זו בא וטומן בחובו חג סוכות, ומצוות הסוכה כמשכן ארעי, מסר בדבר הארעיות של האדם בעולם והגשמת האמור כי כל שיש לאדם הינו זמני, אינו בבעלותו ונתון מאת בורא עולם, וכי משכנו של עם ישראל הוא בארץ ישראל לאור מורשתו היהודית ועלינו לעקור מתוכנו את “העשבים השוטים”, לחזק ולשמור את כוחנו כאן כחברה איתנה מאוחדת היושבת לבטח בארץ לאחר אלפיים שנות גלות.

 

אני מאחל לכל תושבי הרצליה ולכל בית ישראל חג שמח , מועדים לשמחה וקיום האמור “ושמחת בחגך והיית אך שמח”.

 

בברכת חג שמח ושנה טובה

ד”ר שמואל סעדיה עו”ד

יו”ר תנועת הרצליה למען תושביה