ייצוג ראש עיריית בית שאן מר רפאל בן שטרית

המשרד  ייצג את ראש עיריית בית שאן מר  רפאל בן שטרית בתובענות לשון הרע נגד בעלי עיתון “שיחת העיר” שרון ויהודית  רביב ובעלי עיתון ” מידע העיר” לימור ומורן גורן אשר לטענת מר רפאל בן שטרית  הוציאו את דיבתו רעה תוך הכפשתו על גלי העיתונים בקרב תושבי העיר בית שאן. לנוכח כך הוגשה ע”י ד”ר שמואל סעדיה עו”ד תובענה בעילת לשון הרע וכבוד בית משפט אף קבע, בפסק דין חלקי, תוך קבלת עמדתו של ד”ר שמואל סעדיה עו”ד כי יש בכתבות כדי הוצאת לשון הרע  ובפסק דין סופי אף חייבו הנתבעים לימור ומורן גורן בפיצוי בסך של ארבעים אלף ₪ וכן חוייבו בהוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

אף כאן מדובר בהשג משפטי שכן על אף חופש הביטוי ועל אף ההלכה בדבר היות אנשי ציבור בכלל וראשי עיר בפרט נתונים לביקורת התקבלה בפני הערכאות עמדת  ד”ר שמואל סעדיה עו”ד כי בעל עיתון – מקומון הוציא לשון הרע נגד ראש העיר וחוייב לפצותו בגין כך.

בפסק הדין נקבע:

” המדובר באמירות ארסיות  המובעות במישרין כלפי ראש העיר ואנשיו . הקורא הסביר  מערער על תכונותיו האנושיות של התובע , הן כאזרח והן כראש עיר  ואף מטיל דופי בדמותו המוסרית והאנושית”

” הקורא הסביר מבין  מקריאת הכתבה כי השלטון אשר מנהיג ראש העיר הוא דיקטטוטורי. ראש העיר מתואר בכתבה  כמי שלא מוכן לקבל את המתנגדים לשלטונו ולא בוחל באמצעים כדי להשיג מטרותיו. כל מי שמתנגד לשלטון נרדף ע”י  ראש העיר ואנשיו .. כך מוצג ראש העיר כמי שמשתית את שלטונו ושררתו תוך זריית פחד ואימה במתנגדיו… אין ספק כי הקורא הסביר  ייחס לתובע תדמית של מי שמנהיג שלטון דיקטטוטורי המבוסס על פחד ואימה..ראש העיר מתואר כמי שמאדיר את שמו על חשבון השמצת חברי המליאה … ראש העיר יחד עם אנשיו  מתוארים כמי שנוהגים בכספי הציבור כבשלהם… התנהגות חסרת מוסר שקיפות ויושר…

בנוסף הצליח ד”ר שמואל סעדיה עו”ד להדוף תביעה שהגישו לימור ומורן גורן נגד מר רפאל בן שטרית וראו בלינק הלוטה את פסק הדין. כמו כן הצליח להדוף ד”ר שמואל סעדיה עו”ד בשמו תובענה של תושב העיר. ראו בלינק את פסק הדין.

גורן נגד בן שטרית

בן שטרית נגד גורן ואחרים

עטר נגד בן שטרית

ראו גם כתבה ב MYNET