ייצוג עמותת “מכל הלב” – “העמותה לצמצום הפער החברתי בישראל, ” כיכר הלחם” בראשות מר ישראל טוויטו ז”ל

המשרד  בראשות ד”ר שמואל סעדיה עו”ד  ייצג וליווה משפטית את עמותת “מכל הלב” – “העמותה לצמצום הפער החברתי בישראל, ”   כיכר הלחם” בראשות מר ישראל טוויטו ז”ל במסגרת עתירה משפטית שהגיש ד”ר שמואל סעדיה עו”ד   בשם העמותה בה טען כי לא ניתן וכי אין לאפשר לעיריית תל אביב מכל סיבה וטעם וכפי שיפורט, לפנות את העותרים או האנשים המתגוררים בכיכר המדינה המכונה “כיכר הלחם”.  המאבק המשפטי הצליח, בדרך משפטית סבוכה, להותיר את אנשי העמותה זמן רב בליבה של עיר – כיכר המדינה ונתן הד ציבורי למאבק. כמו כן ניהל ד”ר שמואל סעדיה עו”ד מאבק  אף לגבי שהות העותרים בירושלים. ראו בלינק את העתירה.

 כן ראו דברים  בYNET כלכלה:

” במקביל נרתם  לעזרתם עו”ד שמואל סעדיה,  שהצליחו להביך את העירייה ובעלי הקרקע   כשהוכיח שוב ושוב כי הם חיכו יותר מדי זמן  לפינוי, מאחר שהחוק קובע כי יכול בעל מקרקעין לעשות  שימוש בכוח לסילוקו של מסיג גבול מהנכס שבבעלותו, וזאת בתנאי  שלא חלפו למעלה מ-30 יום מעת שנוצרה העילה של הסגת גבול”

 

ראו עוד פרסום  באתר YNET

עורך הדין ד”ר שמואל סעדיה, שייצג את אנשי כיכר הלחם, אמר “חשבנו שבית המשפט יגלה רגישות וידון בזכויות אדם. זוהי אכזבה עמוקה ביותר.

ישנה התפרצות בצדק. ציפינו שבית המשפט ידבר על זכויות אדם, לא על הנייר, אלא במציאות. יש כאן ציבור של אנשים שסובלים והשופטים לא מבינים אותם, ועם כל הכבוד וההערכה לבית המשפט – זו פשוט התנשאות. בית המשפט העליון צריך למצוא פתרון נאות לאנשים שגרים ברחוב. השופטים צריכים לגלות אומץ בנושאי מצוקה ואבטלה ואנחנו מקווים שבסוף התהליך הזה הצדק ייעשה”.

עורך הדין סעדיה מתכוון להגיש כבר בימים הקרובים בקשה לקיום דיון נוסף בעניינם של אנשי כיכר הלחם, הפעם – בהרכב מורחב של שופטים. אבל, בזמן  שניסה בתוך אולם בית המשפט להמשיך במאבק המשפטי, אנשי כיכר הלחם פתחו במאבק משלהם. “הם יושבים פה במגדל השן ומחליטים עבורנו איך נחיה, איך נמות ואיך נתפקד”, צעק אילן זהבי. “כשהם למדו משפטים אני הייתי ביחידה 101. איזו התנשאות!”.

ראובן אברג’יל, מי שהיה בפנתרים השחורים והגיע היום לבית המשפט כדי לתמוך באנשי כיכר הלחם, אמר “לא היה לי אמון בבית המשפט הזה. במדינה הזו נשאר לאדם הקטן רק לצאת עם נשק. רק נשק חם יסדר את העניינים כנראה”, עו”ד ד”ר סעדיה מיהר להרגיע ואמר “הפתרון יהיה בדרכים דמוקרטיות ובסוף הציבור הזה יצליח. נמשיך להיאבק, התוצאה הזו רק מחזקת אותנו”.

 

  כן ראו את  דברי ד”ר שמואל סעדיה עו”ד שפורסמו בYNET:

“עו”ד סעדיה רואה בהחלטה היום ניצחון משפטי: “בית המשפט המנהלי ידון בנושא בעוד כשבוע ויחליט בשאלה האם לעיריית תל אביב יש הסמכות לפנות את המפגינים”

 כמו   כן ראו פרסום נוסף באתר  NRG :

” בית המשפט  קיבל את בקשתו  של עו”ד שמואל סעדיה , בשם מנהיג כיכר הלחם ישראל טויטו,  ולדחות את ביצוע פסק הדין בכדי לאפשר הגשת בקשה לדיון נוסף בהרכב מורחב.. מירי אלוני ( הערה – שהיא מרשתו  של ד”ר שמואל סעדיה עו”ד וליוותה את המאבק של ד”ר שמואל סעדיה עו”ד) שגם הגיעה לשימוע פסק הדין אמרה: ” לא ייתכן  שכאן, בהיכל המפואר הזה נזרקו אנשים לכל הרוחות. האנשים האלה כאילו מפריעים. זה פרונקל בפרצוף של המדינה. האדם החלש מת”

 

עתירה מנהלית כיכר הלחם