ייצוג משפחות אסון השייטת

בלילה  שבין 4-5 לספטמבר 1997 ארע אסון השייטת. המשרד בראשות ד”ר שמואל סעדיה עו”ד  ייצג את מי ממשפחות אסון השייטת. בעקבות אסון השייטת הוקמו מספר וועדות חקירה לבדיקת הגורם לתקלה ולבדיקה   מה ארע. תוצאות הוועדות היו שונות ואף סותרות . לפי תוצאה אחת האחריות נפלה על כשל ישראלי מודיעיני שהביאה  להמצאות כוח אוייב, כוח חיזבאללה, שכביכול ידע על הכוח שהמתין במקום. התוצאה השנייה קבעה כי המצאות כוח האוייב הייתה מקרית. התוצאה השלישית אף קבעה כי לא היה כלל כוח אוייב ומדובר בכשל טכני הנדסי של צה”ל בחומרי החבלה שהתפוצצו וגרמו לפגיעה בחיילים.

במצב ענייניים זה פנו המשפחות אל ד”ר שמואל סעדיה עו”ד   אשר עתר לכבוד בית משפט העליון לקדם בירור חקר האמת ולמנות וועדה נוספת. העתירה נשאה פרי במובן זה שניתנה הרשות והזכות לאלוף במיל’ דני יתום , ראש המוסד לשעבר,  כגורם מקצועי נוסף, לעיין בחומר ולחוות את דעתו המקצועית וכך עשה. ראו את דבריו בלינק הלוטה של פרסום באתר המרשתת של ערוץ 7:

“בית המשפט ביקש בראשית השבוע מהאב השכול משה רודובסקי, ששכל את בנו גל ז”ל באסון השייטת, לתת למדינה פרק זמן נוסף לדון בדרישתו לקבל ממנה את מכלול המסמכים הנוגעים לתחקיר האירוע בו נפל בנו עם חבריו בפעולה בלבנון. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם בא כוחו של רודובסקי, מגיש העתירה לבית המשפט עורך הדין ד”ר שמואל סעדיה שסיפר על מה שעמד מאחורי העתירה.  בדבריו מזכיר עו”ד סעדיה כי בעקבות האסון “קמו ועדות למכביר, ועדת אופיר סמוך למועד האירוע, ועדת הפצ”ר, ועדת זורע וכעת ועדת אלמוג שהגיעה מסקנות שונות מקודמותיה”. דוגמא לדבריו מציג סעדיה בקביעה של ועדת אופיר ולפיה מארב אקראי של חיזבאללה הוא שתקף את הלוחמים, ולעומת זאת ועדת אלמוג הגיעה למסקנות הפוכות בתכלית. “עצם העובדה שמוכנים להודות שמבחינת הקונספציה היה כשל זה משמעותי, בשונה ממה שהיה עד כה. יש הודאה, לצערנו, בטעויות מבצעיות שהיו לצה”ל. יש ספקות בסוגיית היציאה למבצע וסוגיית החילוץ. העניין דורש הבהרות”.

“עורך הדין סעדיה מזכיר כי בעבר ייצג את המשפחות השכולות באסון המסוקים, וגם שם לא עלה בידו לשכנע את המערכת למסור לידי ההורים את מכלול הנתונים הנוגעים לאסון, והוצרך  להחלטת בית המשפט כדי לחייב את המערכת לעשות זאת.הוא מזכיר כי גם בפרשה הקשה ההיא התגלו לא מעט כשלים והבדלים משמעותיים בין גרסאות, ולהערכתו בהחלט יתכן שכך יהיה גם במקרה אסון השייטת”

ראו   גם הפרסום בYNET  כלכלה:

” אסון השייטת לא ייחקר שוב. לאחר הדיון  הראשון בעתירה של רודובסקי הוסכם באמצעות ד”ר שמואל סעדיה עו”ד  ועו”ד עמית המפל בא כוח העותרים שראש המוסד לשעבר דני יתום יעיין בחומרי החקירה ויביע את עמדתו”