ייצוג בעתירות בעניין מתן הזדמנות לאמנים בני העיר וקיום הערך “עניי עירך קודמים”

המשרד באמצעות  ד”ר שמואל סעדיה עו”ד   הגיש לכבוד בית משפט המחוזי תל אביב     בה טען ד”ר שמואל סעדיה עו”ד בשם מוזיקאי אומן מהעיר הרצליה כי על העירייה לתעדף אמנים ובעלי מקצוע בני העיר על פני אמנים ובעלי מקצוע מחוץ לעיר.   בעתירתו טען ד”ר שמואל סעדיה עו”ד כי העירייה מתעדפת בעלי מקצועות רבים אומנים ואמנים ובעלי מקצוע מחוץ לעיר, על פני אמנים בעיר אשר אינם זוכים  להזדמנות מהעירייה להוכיח את כישוריהם בהופעות וארועים בעיר . בעקבות ההליך ניתן פסק דין לפיו וניתן פסק דין – פסיקתא של כבוד בית משפט המחוזי , בעתירתו של ד”ר שמואל סעדיה עו”ד,  המהווה אף תקדים במערכת המשפט – המעמיד את אמני ואומני העיר הרצליה במצב חדש, לפיו בכל מקרה בו תהיה אפשרות לשלב אומנים בני העיר הרצליה בהתאם לאיכותם המקצועית , לטיב הופעתם, סגנון  הופעתם , סוג החומרים בהם עושים שימוש לצורך ההופעה , לתקציב שהוקצב להופעה, כחלק משיקולי הרשות המקומית עיריית הרצליה הרי העירייה תהיה מחוייבת לבחון גם אפשרות לשלב אומנים בני העיר הרצליה  המועסקים באותו סוג/תחום של מוסיקה.

עוד  קובע פסק הדין בעתירתו של ד”ר שמואל סעדיה עו”ד  כי במחלקת התרבות בעיריית הרצליה יוכלו אומנים  מוסיקליים בני העיר לרשום עצמם כמבקשים להופיע במסגרות עירוניות , כאשר הממונים  על התחום בעירייה יבחנו בכל הזדמנות שבה ישנו מופע את אפשרות שילובם. ראו בלינק את העתירה ופסק הדין   ופרסום באתר “לוקאל” בו צויין:

“עו”ד שמואל סעדיה הגיש עתירה נגד העירייה בדרישה להעדפת אמנים ובעלי מקצוע אחרים מהרצליה על פני אלו שאינם תושבים העיר. בית המשפט פסק כי במקרה בו תהיה אפשרות לשלב אומנים בני העיר הרצליה, בכפוף לשיקולי העירייה, היא תעשה כן”

ראו  גם את הפרסום  באתר MYNET בו  צויין:

“אמני עירך קודמים: בסוף השבוע האחרון התקיים דיון בבית המשפט המחוזי תל אביב, בעתירה שהגיש אחד מאמני ותושבי הרצליה, יגאל עייש, באמצעות עו”ד ד”ר שמואל סעדיה, בנוגע לשילוב של אמנים ומוזיקאים בני העיר, באירועים עירוניים.

בעתירה נטען, כי על העירייה לתעדף אמנים ובעלי מקצוע בני העיר, על פני אמנים ובעלי מקצוע מחוץ לעיר. העתירה מתייחסת לבעלי מקצוע, ובכלל כך קבלנים, מהנדסים ושאר נותני השירות.

בפסיקת השופט אליהו בכר, שהתקבלה בהסכמת הצדדים, נקבע כי “בכל מקרה בו תהיה אפשרות לשלב אמנים בני העיר הרצליה, בהתאם לאיכותם המקצועית, טיב הופעתם, סגנון הופעתם, סוג החומרים בהם הם עושים שימוש לצורך ההופעה, לתקציב שהוקצב להופעה, וכחלק משיקולי הרשות המקומית – הרי היא תבחן גם אפשרות לשלב אמנים בני העיר הרצליה, המועסקים באותו תחום/סוג של מוסיקה”.

 

ייצוג האמנים – פסק דין