ייצוג בעתירות בעניין גיוס בני מיעוטים לשירות צבאי או לאומי

המשרד  באמצעות  ד”ר שמואל סעדיה עו”ד  הגיש מספר עתירות שעניינם   גיוס בני מיעוטים לשירות צבאי או לאומי – לרבות עתירה , שנסובה על ערך השוויון ולפיו , בד בבד  למהלך של גיוס חרדים לצה”ל, עקרון השוויון מחייב כי אף בני מיעוטים יגוייסו לשירות לאומי או צבאי- ראו הפרסום אודות העתירה באתר “ניוז 1”:

“פסק דין של בית המשפט העליון שניתן בפברואר 1999, המחייב את משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה (המשיבים בעתירה) “לנהוג לגבי בני המיעוטים כפי שנפסק לגבי בחורי הישיבות בבג”צ 3267/97 ו-715/98”, אינו מיושם.

פסק הדין בעתירה שהגיש עו”ד שמואל סעדיה, ניתן על-ידי השופטים שלמה לוין (משנה לנשיא), מישאל חשין ודורית בייניש. הוא ניתן לאחר שהוצא צו על תנאי, ובהתבסס על הודעת היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין – שייצג את המשיבים, שהודיע כי הוא הנחה את המשרדים הנוגעים בדבר לפעול בעניין גיוס בני המיעוטים, כפי שהם פועלים בנוגע לבחורי הישיבות. ….פסק הדין מחייב למעשה את ההקבלה באופן הטיפול בשתי קבוצות אלה. ואולם, למרות זאת, הממשלה פועלת בימים אלה לשינוי החקיקה ברוח “חוק טל” כדי לגייס את בחורי הישיבות, אך במקביל היא אינה עושה את המהלכים הנחוצים לגיוס האזרחים מבני המיעוטים – גם לא לשירות למען הציבור.”

 

ראו גם כתב העתירה בעיניין זה.