ייצוג בעתירה בעניין מיכל האמוניה בחיפה

המשרד  באמצעות ד”ר שמואל סעדיה עו”ד  הגיש לכבוד בית משפט מינהלי בחיפה עתירה, בשם מוטי אשכנזי – ממובילי המחאה בגין מחדלי מלחמת יום כיפור ושורה של אנשי בטחון, מדע ואקדמיה  תושבי העיר חיפה בעתירה מנהלית אשר במסגרתה ביקש ד”ר שמואל סעדיה עו”ד להוציא צו על תנאי לנמק מדוע לא ייסגר לאלתר מיכל האמוניה המצוי במפרץ חיפה המהווה סכנה ממשית לחיי אדם.

בתוך כך ביקש ד”ר שמואל סעדיה עו”ד, בשם העותרים, לאכוף אף את התחייבות ממשלת ישראל, ושריה אשר התחייבו לסגור את מיכל האמוניה. העתירה גרמה לזירוז וקידום הליכים משפטיים מקבילים בענייני תכנון ובנייה והייתה בין הגורמים שקדמו את ההחלטה התקדימית בדבר סגירת והעתקת מיכל האמוניה שמסכן מאות אלפי בני אדם במפרץ חיפה. ראו הפרסום באתר ” כלכליסט”  בו צויין:

“את העתירה הגישה עמותת הרצליה למען תושביה, באמצעות ד”ר  שמואל סעדיה, ובה נטען כי יש להורות להעתקה לאלתר של מפעל האמוניה או לחילופין להוציא צו סגירה שיאסור על המשך פעילותו מצויין בעתירה:  “מסכן מאות אלפים במפרץ חיפה” ויש להעבירו מלב אזור המגורים בחיפה למקום אחר מרוחק מאזור מיושב “וכל זאת על מנת למנוע פגיעות נוספות בתושבי העיר חיפה ובקריות

 

ראו גם באתר NRG :

“העתירה הוגשה באמצעות ד”ר שמואל סעדיה ותובעת להגיש צו ביניים המורה לעצור את פעילות המפעלים המאחסנים חומרים מסוכנים, העלולים לדלוף ולפגוע בחיי התושבים. בעתירה גם נדרש בית המשפט העליון להורות על סגירת המפעלים המזהמים במפרץ חיפה שעלו לכותרות בחודש האחרון סביב פרסומי מחקר ראשוני בדבר נתוני תחלואה וזיהום גבוהים במיוחד במספר נקודות במפרץ חיפה, קרית חיים, קרית ביאליק, דרום מזרח קרית טבעון ורכס הכרמל בצד שפונה למפעלי התעשייה”

קובץ ייצוג בעתירה מיכל האמוניה by שמואל סעדיה on Scribd